RSS
Ważne:
Lubuska Regionalna Organizacja Turystyczna "LOTUR" zaprasza do współpracy      Lubuska Regionalna Organizacja Turystyczna "LOTUR" zaprasza do współpracy      Lubuska Regionalna Organizacja Turystyczna "LOTUR" zaprasza do współpracy      Lubuska Regionalna Organizacja Turystyczna "LOTUR" zaprasza do współpracy
Zarząd i komisje Statut Składki Deklaracja Członkowska Księga marki Patronat "LOTUR" Lotur plan pracy Walne zebrania sprawozdawcze Kontakt Formularz kontaktowy Lista członków LOTUR PRACA O członkach
Zawód Informator Turystyczny Zamówienia publiczne Targi turystyczne, konferencje Targi, konferencje, inne - zaprosili nas Piszą o nas Newsletter 2017 Newsletter Archiwum Wydawnictwa Partnerzy Turystyka Wspólna Sprawa Konkursy Turystyczne znaki drogowe Ankiety, badania Partnerstwo Odra
Informacje o województwie Regionalny Portal Turystyczny Telefony alarmowe Baza noclegowa Bankomaty w Lubuskim Warto zobaczyć Muzea, Skanseny i Izby Regionalne Szlaki turystyczne DLA KOLEKCJONERÓW REKORDÓW! Informacja Turystyczna Kalendarz imprez w regionie
Baza noclegowa w województwie lubuskim Produkty turystyczne Oferty turystyczne Nowe Zasady Certyfikacji IT Certyfikacja IT Lubuskie szlaki Nordic Walking Aktualne Lubuskie Punkty Informacji Turystycznej lubuskie Certyfikowane Produkty Turystyczne i Lubuskie Perły Turystyczne Marka Lubuskie Przewodnicy Biura Podróży Szlakiem krzyży pokutnych po obu stronach Odry Turystyka wodna Lokalne Organizacje Turystyczne Wyniki konkursów - Lubuskie Perły Turystyczne, Najlepszy Produkt Turystyczny

TURYSTYKA WODNA

„Projekt współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej Polska (Województwo Lubuskie) – Brandenburgia 2007 – 2013, Fundusz Małych Projektów i projekty Sieciowe Euroregionu „Sprewa-Nysa-Bóbr” oraz budżetu państwa”.

„Pokonywać granice poprzez wspólne inwestowanie w przyszłość” / „Grenzen überwinden durch gemeinsame Investition in die Zukunft”.

zdobądź nowy zawód, ZAWÓD PAMIĄTKARZ

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Tytuł projektu : Zawód Pamiątkarz  Nr Umowy UDA-POKL.08.01.01-08-110/10-00

Mapy z atrakcjami lubuskiego 11.2019

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszą mapą ścienną z atrakcjami województwa lubuskiego. To nasze kolejne wydawnictwo dofinansowane w ramach zadania publicznego ze środków województw lubuskiego- Urzędu Marszałkowskiego .

Orginał mapy do pozyskania w biurze LOTUR. Prosimy o informację per email lub tel.

Lubuskie szlaki na Wale Zielonogórskim - SZLAK WIELKA PIASTA

Autor: Administrator, dodano: 2010-10-25 12:38:43
Szlak rozpoczyna się przy Amfiteatrze im. Anny German. Do potoku Pustelnik opada w dół, a potem systematycznie wznosi się aż do Góry Wilkanowskiej. Do Wieży Bismarcka jednak nie dochodzi obchodząc ją od południa. Za drogą Wilkanowo – Ochla prowadzi wzniesieniami Wielkiej Flo...

Lubuskie szlaki na Wale Zielonogórskim - SZLAK REPATRIANTÓW

Autor: Administrator, dodano: 2010-10-25 12:37:23
Szlak rozpoczyna się na końcu Jędrzychowa – dzielnicy Zielonej Góry. Za ostatnim domem skręcamy w prawo. Prostą drogą dochodzimy do trasy dawnej kolejki szprotawskiej. Od tego momentu do skrzyżowania szlaków idziemy wysokim nasypem. Tuż przed krzyżówką przechodzimy nad potokiem Pustelnik...

Lubuskie szlaki na Wale Zielonogórskim - SZLAK OŚMIU TYSIĘCY ZABYTKÓW

Autor: Administrator, dodano: 2010-10-25 12:35:52
Szlak rozpoczyna się na parkingu przy Zalewie nad Ochlą. Kilkaset metrów idziemy wzdłuż ogrodzenia okalającego ośrodek. Po prawej mijamy wpływ Pustelnika do niecki basenowej, który tworzy tu ciekawe bagienne oczko wodne. Za skrzyżowaniem z drogą szutrową szlaku rowerowego kierujemy się na północny zachód...

Lubuskie szlaki na Wale Zielonogórskim - SZLAK NA GLINIANKI

Autor: Administrator, dodano: 2010-10-25 12:34:22
Szlak rozpoczyna się przy pętli MZK we wsi Słone pod Zieloną Górą. Po kilkudziesięciu metrach między zabudowaniami wchodzimy piękną aleją do lasu. Droga prowadzi nas wzdłuż linii kolejowej Żary – Zielona Góra. Przy przejeździe kolejowym skręcamy w prawo i bardzo długą prostą dochodzimy do wiaduktu obwodnicy Zielonej Góry...

Lubuskie szlaki na Wale Zielonogórskim - SZLAK MILITARNY

Autor: Administrator, dodano: 2010-10-25 12:33:10
Szlak rozpoczyna się przy budynku Urzędu Gminy w Czerwieńsku. Mija szkołę i skręca w prawo. Obok cmentarza wchodzi do lasu. Dochodzi do linii energetycznych i wzdłuż nich biegnie aż do mostu na Strużynie. Później prowadzi kilkaset metrów w górę rzeki i skręca w lewo. Stromym podejściem dochodzi do drogi szutrowej Sudoł – Płoty...

Lubuskie szlaki na Wale Zielonogórskim - SZLAK LEŚNEGO RUNA

Autor: Administrator, dodano: 2010-10-25 12:30:35
Szlak rozpoczyna się przy przystanku PKS w Leśniowie Małym. Przy wielkim dębie za wsią skręca w prawo i wzdłuż drągowego ogrodzenia wchodzi do lasu. Przechodzi pod liniami energetycznymi i kieruje się na wschód. Skręca w prawo i długim podejściem wchodzi na wzniesienie. Przed samym szczytem odbija na prawo i dochodzi do alei potężnych świerków...

Lubuskie szlaki na Wale Zielonogórskim - SZLAK LĄDOLÓD SKANDYNAWSKI

Autor: Administrator, dodano: 2010-10-25 12:22:36
Szlak rozpoczyna się przy przystanku PKS w Sudole. Zmierza na północ, a za wsią przylega do Młyńskiej Strugi aż do jej ujścia do Strużyny. Przechodzi przez most i prowadzi jej prawą stroną aż do łącznika szlaków przy moście nad Strużyną. Mijamy po drodze okazałą dąbrowę i kompleks świerków. Doskonale widać tu po zróżnicowaniu terenu jak kształtował krajobraz Lądolód Skandynawski...

Lubuskie szlaki na Wale Zielonogórskim - SZLAK HEINRICHA GAYL’A

Autor: Administrator, dodano: 2010-10-25 12:20:29
Wyruszamy na trasę z parkingu przy Amfiteatrze im. Anny German. Schodzimy w dół do podnóża Góry Tatrzańskiej. Przechodzimy przez nieckę i idziemy dalej w kierunku zalewu nad Ochlą. Po prawej stronie mijamy tor saneczkowy...

Lubuskie szlaki na Wale Zielonogórskim - SZLAK ETNO I ARCHEO

Autor: Administrator, dodano: 2010-10-25 12:19:13
Szlak rozpoczyna się na parkingu przy Muzeum Etnograficznym w Ochli. Za kompleksem parkowym skręca w lewo i prowadzi dydaktyczną ścieżką przyrodniczą. Na jej trasie znajduje się sześć punktów z tablicami informacyjnymi. Za Skansenem szlak skręca w prawo i długim podejściem wchodzi na wysoczyznę ciągnącą się ponad 3 km...

Lubuskie szlaki na Wale Zielonogórskim - SZLAK DO ŹRÓDEŁKA

Autor: Administrator, dodano: 2010-10-25 12:08:24
Szlak rozpoczyna się przy Ogrodzie Botanicznym, który powstał w 1925 roku, a odbudowano go w 2007 r. W Ogrodzie można podziwiać alpinarium z roślinami charakterystycznymi dla Karkonoszy...